verzend- & Retourbeleid
Bereikbaarheid
Je kunt ons op werkdagen bereiken van 8.30 tot 15.00 uur. Houdt er mee dat wij op zaterdag en zondag gesloten zijn en je bestelling de eerste volgende werkdag in behandeling zullen nemen.
Je kan ons bereiken via info@second-plant.nl
Betaling
Na het plaatsen van je order ontvang je een bevestiging. Heb deze niet ontvangen? Kijk dan even in je spam inbox. Indien je hem daar ook niet vind kan je ons altijd een e-mail sturen.
Verzending
Om zo duurzaam mogelijk te verzenden verzamelen wij onze pakketten voordat wij naar het postkantoor gaan. Wij streven er naar om 1 tot 2 keer per week de verzamelde pakketten te versturen. Na verzending ontvang je een trackingnummer van ons welke je kan raadplegen voor de verwachtte levering van jouw nieuwste aanwinst. De aankomst van je pakket is afhankelijk van de afhandeling door PostNL. In de meeste gevallen is de bestelling binnen 2 dagen bij jou.
De verzendkosten per bestelling zijn 4.95 euro. Deze kosten zullen in de winkelmand worden toegevoegd aan je bestelling.
Retour
Ben je toch niet blij met je bestelling? Dan leggen wij je hieronder uit wat de mogelijkheden zijn.
1. Een plantdecoratie retourneren
Na ontvangst van je bestelling heb je 2 weken de tijd om een retour bij ons aan te melden via info@second-plant.nl. Houdt er rekening mee dat een retour die niet is aangemeld niet in behandeling kan worden genomen. Via het contactformulier op de contactpagina kan je een retour bij ons aanmelden. Je ontvangt per mail van ons dan een retourlabel en verdere retourinstructies. Hierna dient het retour binnen 2 weken bij ons binnen te zijn. Hebben wij jou retourbestelling niet ontvangen binnen de genoemde 2 weken na aanmelding? Dan is het niet meer mogelijk om je bestelling te retourneren. Maar wij zijn er van overtuigd dat je er ook een ander blij mee kan maken!
Als wij de retour hebben ontvangen en gecontroleerd ontvang je binnen 5 werkdagen het betaalde bedrag terug via de gekozen betaalmethoden. Indien je de gehele bestelling hebt geretourneerd dan krijg je ook de bezorgkosten terug die zijn gerekend bij het plaatsen van de bestelling. Indien je een deel van de bestelling terugstuurt geldt dit niet.
Een retour kan alleen geaccepteerd worden als deze in originele staat bij ons terug komt. Je mag wel een andere verpakking gebruiken om je item te retourneren als dit beter past. Let wel daarbij wel op, wij zijn niet verantwoordelijk voor schade die ontstaat tijdens het retour sturen evenals het zoekraken van de zending.
2. Een plant retourneren
Heb je ook een plant besteld bij je bestelling dan kan je deze helaas niet retourneren omdat het een versproduct is. Wel kan je altijd contact met ons opnemen als je een klacht hebt over de plant en/of de levering hiervan. Wij helpen je dan graag verder.
3. Cadeau bestelling retourneren
Heb je onze artikelen rechtstreeks ontvangen als cadeau maar wil je deze toch retourneren? Dat is mogelijk als het om de plantdecoratie zelf gaat. Voor de plant zelf is dit niet mogelijk, zie verder uitleg hierover bij ”Een plant retourneren”.
Voor het terugsturen van de plantdecoratie volg je dezelfde stappen als bij ”Een plantdecoratie retourneren”. Indien je het cadeau hebt gekregen zonder de bestelling direct thuis te hebben ontvangen dan kan alleen degene die de bestelling heeft geplaatst deze retourneren.
